עורך דין טל קדש - הפלייה לרעה בשירותי תעופה ובמתן שירות ציבורי בהתאם לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים, ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים.
עו"ד טל קדש - עורך דין ארנונה והיטלים, ליטיגציה ונ

עו"ד טל קדש - מיסוי מוניציפלי ▪️ ליטיגציה מנהלית, אזרחית ומסחרית ▪️ נוטריון

Dun's 100 - דירוג מיסוי מוניציפלי - משרד עו"ד טל ק
BDI CODE- דירוג מיסוי מוניציפאלי - משרד עורכי דין
בקרו אותנו גם בפייסבוק
פנה אלינו לייעוץ
arrow-left, arrow-left, previous, left
יש לך שאלה?

תכליתו של חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א 2000 (להלן: "חוק איסור הפליה") הינה מניעת תופעה שלילית של הפליה והקניה לכל אדם הזדמנות שוויונית ליהנות ממוצרים , שירותים וכניסה למקומות ציבוריים המיועדים לציבור הרחב.

בעניין נוסעת של חברת אל על אשר באמצעות עוה"ד טל קדש, נקטה בהליך משפטי כנגד חברת אל על, על רקע ביטול שתי טיסות  ובידוק משפיל נוסף שחוותה ביעד אחר, על רקע היותה נשואה לבן העדה הדרוזי ושם משפחתה הערבי, תוך בדיקות קפדניות שבוצעו בנוסעת בשדות התעופה ברחבי העולם, נפסקו על ידי בית המשפט השלום בתל אביב, פיצויים בסך 20,000 ₪ כולל הוצאות.

בכל הקשור להפליה בשירותי תעופה, חברות התעופה תטענה כי קיימת חסינות לעובדי הביטחון מפני אחריות פלילית ואזרחית על פי סעיף 19 לחוק הטיס, (בטחון בתעופה האזרחית), תשל"ז- 1977, ואולם  החסינות אינה משתרעת על מעשים ומחדלים רשלניים ואין חברות התעופה פטורות מאחריות לנזקים בגינם, באופן גורף.

חוק איסור הפליה מבקש להחיל במידה מסוימת ובאופן מוגבל, בתחומי המשפט הפרטי את עקרון השוויון ועקרונות חוקתיים מן המשפט הציבורי במשפט הפרטי.

תכליתו של עקרון זה,  מעבר לכך שהוא מבקש להביא לחלוקה שוויונית של משאבים והזדמנויות – הוא גם למנוע את תחושת ההדרה ואת הפגיעה בכבודו של מי שסובל מיחס מפלה.

בפסיקה נקבע כי תחולתו של חוק איסור הפליה אינה מוגבלת למקרה של מניעה מוחלטת של נגישות לשירות או למוצר הציבורי, אלא חלה ביחס למכלול תנאי מתן השירות.

עוד יש לציין, כי סעיף 3(ג1) לחוק איסור הפליה קובע, כי רואים כהפליה גם קביעת תנאים שלא ממין העניין, מה שמלמד על גישה מרחיבה של החוק לעניין הגדרתה של הפליה.

אדם הנתקל בסירוב ראשוני על רקע שיוכו לאחת הקבוצות המפורטות בסעיף 3(א) לחוק איסור הפליה, ונאלץ להיאבק על קבלת שירות, עלול לחוות פגיעה בכבודו ותחושת הפליה, גם אם בסופו של יום מאבקו מצליח. לפיכך, עיכוב בקבלת שירות עשוי להיחשב להפליה לפי החוק, גם אם עוצמת ההפליה פחותה ממקרה בו נמנע השירות לחלוטין.

משרד עו"ד טל קדש מגן על הפרטים מפני עוולות של גופים ציבוריים ובין היתר עם מפני התנהלות מפלה, משפילה, מנוכרת שלא על בסיס ענייני ומתחייב מאופיו של השירות הציבורי, בין היתר, מחמת דת, מין, לאום, ארץ מוצא השקפה, השתייכות מפלגתית.