"יש המשבחים את החשיפה הציבורית כתרופה למחלות חברתיות ותעשייתיות. אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר ואור המנורה הוא השוטר היעיל ביותר"
Other People's Money And How the Bankers Use It, 1914)).
משרדנו צבר מומחיות בהגשת עתירות כנגד רשויות ציבוריות במגוון תחומים כדוגמת חיובים מוניציפאלים, מכרזים וכן בכל סוגיה אחרת הנוגעת לתקיפת החלטה של רשות הפועלת בניגוד לעיקרון החוקיות ואשר חורגת קיצונית ממתחם הסבירות.
המשרד חרט על דגלו מאבק בשחיתות וחשיפת מידע חיוני אשר על האזרח הפונה לקבל מאת הרשות, אם בשל אינטרס אישי או אם בשל זכותו לקבלת מידע על פי סעיף 7 לחוק חופש המידע.
בקרה על רשויות השלטון לשם מניעת מעשי שחיתות, לא רק שאינו בגדר שיקול זר אלא הוא אחת התכליות העיקריות של חוק חופש המידע
אנו פועלים למיצוי זכויות לקוחות המשרד על פי חוק חופש המידע, על מנת לקדם את האינטרסים של לקוחות אל מול הרשות, אם תוך כדי ניהול ההליך המשפטי או טרם נקיטת הליך משפטי ולשם גיבוש המידע ויצירת תכנית אסטרטגיית פעולה.
"עקרון השקיפות עקרון-תשתית הוא בהתנהלותו של השלטון במשטר דמוקרטי. השקיפות מבטיחה ביקורת מתמדת וצמודה על פעילותם של המחזיקים בסמכות, וממילא מהווה היא מעין-ערובה להתנהגות ראויה ונורמטיבית של בעלי סמכות. עקרון השקיפות נגזר אף מן ההכרה שבעלי-סמכות בשלטון מחזיקים בכוחות ובסמכויות שניתנו להם כנאמניו של הציבור (עע"מ 10112/02 אדם טבע ודין – אגודה ישראלית להגנת הסביבה).
על פי סעיף 7 לחוק חופש המידע , אין צורך בקיומו של אינטרס אישי כתנאי לקבלת מידע
- אין המבקש חייב לציין את הטעם לבקשתו.
- אינטרס אישי עשוי לחזק את הזכות לעיון אך אין חובה לקיומו של אינטרס אישי.
הרשות הציבורית תודיע למבקש המידע ללא שיהוי, ולא יאוחר מ-30 ימים מקבלת הבקשה, על החלטתה בבקשתו.
ראש הרשות הציבורית רשאי להאריך את התקופה האמורה, במקרה הצורך, ב-30 ימים נוספים, ובלבד שהודיע על כך למבקש בכתב, ונימק את הצורך בהארכת התקופה.