חוק חופש המידע אינו מטיל על רשות ציבורית את החובה למסור מידע אשר גילויו עלול לשבש את התפקוד התקין של הרשות או את יכולתה לבצע את תפקידיה.
נשאלת השאלה מהו שיבוש תפקוד תקין של פעילות הרשות והאם המדובר במילת קסם שהרשות תוכל להשתמש בה בכל פעם שבו תבקש להימנע מהעברת מידע על פי חוק.
עורך הדין טל קדש מבקש להדגיש כי המבחן לשיבוש תפקודה התקין של הרשות הוא קיומה של ודאות קרובה לכך שגילוי המידע עלול לגרום לשיבוש ממשי בתפקודה התקין של הרשות הציבורית.
משמעות הדברים-אין לקבל ב'בחינת כזה ראה וקדש' את טיעוניה של הרשות הנטענים כדבר שבשגרה בדבר שיבוש התפקוד התקין של הרשות, ובכל פעם שאתם מקבלים מענה דרקוני שכזה, פנו אלינו לקבלת יעוץ.
עת"מ 26364-01-22 התנועה לחופש המידע נ' משרד האוצר, מיום 6.6.2023
במקרה הנדון בעתירה, הוגשה בקשה לקבלת "הסיכומים התקציביים" שנחתמו בין נציגי אגף התקציבים במשרד האוצר לבין גורמים במשרדי הממשלה ויחידות הסמך, לקראת ליל אישור תקציב המדינה על-ידי הממשלה לשנים 2022-2021.
משרד האוצר דחה באופן גורף את הבקשה ועל כן הוגשה עתירה.
בית המשפט פסק שלא הונחה תשתית עובדתית ומשפטית שהצדיקה החלטה גורפת בדבר סירוב מוחלט ומלא לחשיפה, בכל עת, של כלל הסיכומים התקציביים, אף לא חלקים מהם ואף לא בדרך של פראפרזות.